Dit is sterk: gisterenavond kom ik thuis van een onvergetelijke vakantie, ik bekijk de stapel post die mijn vriendin mooi op een stapeltje heeft achtergelaten, en wat zie ik in de krant van vrijdag?

In de krant!

Ik kon m’n ogen niet geloven! Van Luc hoor ik dat de politie het huis van de notaris verzegeld heeft. Hij en Femke kunnen zelfs niet op hun appartement, en moeten bij Nancy logeren …..

Luc heeft me nog iets anders verteld – met veel leedvermaak. Waldek is definitief van z’n voetstuk gevallen bij Rosa. Zij weet nu dat hij materiaal gestolen heeft. Waldek heeft het haar blijkbaar zelf bevestigd! Wat een gemene valstrik van Luc …
Guusje zei hier eind maart:

misschien kan hij samen met Marianne een duo vormen: de firma Opstoker en Co

Of zoals Elise het formuleerde:

een echte Luc Truc …. van een meester manipulator.

Bianca en Marokko zijn met Robin op vakantie in Marokko, ze zouden eind deze week terug zijn.

En in m’n mailbox zit een berichtje van Julia: ze heeft foto’s van het verjaardagsfeestje van Sandrine in de Noorderzon. Marianne is blijkbaar letterlijk een neus gezet! Ik heb Julia natuurlijk gevraagd of ze me die foto’s deze week wil mailen voor jullie….

En dan is er nog de “betrapping” van Franky door z’n vader … Het lijkt wel of ik de spannendste week van het jaar heb uitgezocht om met vakantie te gaan!

Nauwelijks was ik bekomen van al die nieuwe verwikkelingen, of er werd gebeld ….

logo radio2

En het is meer dan één foto geworden; Franky heeft er me meteen meer gemaild! Ik ben blij met z’n vertrouwen, en ik hoop dat Frank ze ook ziet!!!

Iedereen mag het zien

samen tegen de hele wereld

Ik heb de indruk dat jij gelijk hebt gehad, Sarah, toen je hier zei:

Max is eerlijk, hij zegt waar het op staat. Misschien wil hij na een tijdje experimenteren toch een vaste relatie?

Ja, op korte tijd kan er veel veranderen … Ik ben aan het bekomen van wat ik in Mumbai heb meegemaakt. Ik heb erg veel moeten denken aan jouw woorden, Kurt:

Ze zeggen dat je jezelf tegenkomt in India. Wel daar is geen woord van gelogen”

Nooit nog zal ik de beelden van Dharavi vergeten: de onvoorstelbare armoede, de levenskracht van de mensen …

leven in krotten langs de autoweg

En Wil! Je suggestie was geweldig:

ga vooral eens kijken in het district waar de mannen van de was werken, wonen en leven. Aan de rivier. je raakt hier niet uitgekeken. Het is wereldwijd een uniek systeem wat men hier gebruikt. Zonder een kenmerk te gebruiken, wordt hier de was verwerkt. en het klopt altijd.

We zijn er geweest!!

de Dhobi Ghat: een reusachtige menselijke wasmachine

Gigantisch, zoveel kledingstukken. En die worden allemaal met de hand gewassen!

Maar wat me vooral zal bijblijven is:  de dankbaarheid in de ogen van de kinderen.

de kids in het "Primary School-Project" van Dharavi

Dat plaatst mijn leventje hier in een heel ander perspectief … Ik heb India voor altijd in mijn hart gesloten.

Maar nu ben ik benieuwd om jullie weer te horen!

