’t Wordt vandaag uitkijken voor aprilvissen op school. Vooral als ik met mijn rug naar de leerlingen sta, dan zou er wel ‘ns een grappig briefje op mijn rug kunnen hangen :).

Helaas is het spelletje van Marianne om de Noorderzon allesbehalve een aprilvis. En ze is zich nu al aan het indekken!

logo radio2

Julia beseft niet in welk web zij terechtgekomen is ….

Intussen blijft Marianne me mails met foto’s sturen. Ik kan me niet ontdoen van de gedachte dat ze ook daar bijbedoelingen mee heeft:

Beste Ellie,

Als trotse oma kan ik je alweer een mooie foto van één van Toms kinderen sturen. En kijk eens naar de speelgoedauto die ik hem cadeau heb gedaan! Die is nog van Tom geweest! Zo vader, zo zoon ….

"net z'n papa toen die klein was"

Waarom toch doet ze dat allemaal? Hier op de blog hebben jullie er al druk over gespeculeerd. Maarten kwam met deze theorie:

(…..) Marianne wilt Tom en Peggy uit elkaar krijgen omdat Peggy geen kinderen meer kan krijgen. De kans dat Robin z’n naam De Decker zal worden, is zeer klein, en Sandrine is geen jongen, dus kan de familie De Decker niet verdergezet worden. Als Tom nu een andere vriendin heeft, die wel kinderen kan krijgen, bestaat er een kans dat het dit keer een jongen is, en dan is er geen gevaar meer voor de familie De Decker. Het is maar een hypothese, het kan natuurlijk ook mis zijn… Maar dit verklaart misschien ook deels waarom Marianne zo vecht om Robin. Zij hoopt natuurlijk dat ze die zaak wint, en dat Robin in het beste geval De Decker zal heten.

En Joke voegde eraan toe:

Maar Marianne heeft een nog VEEL belangrijker reden om Tom en Peggy uit elkaar te halen: Peggy is immers de dochter van Rosa.

