De krokusvakantie is goed begonnen: met foto’s in m’n mailbox van Franky’s verjaardagsparty. En het meest fantastische nieuws is het verjaardagscadeau dat hij van Frank heeft gekregen! De aandelen!! Zelfs Luc is onder de indruk…
Franky bedankt ons langs deze weg ook voor de verjaardagswensen, in het bijzonder Myrthe, Jeff, Marleen, Caroline, Marijke en Suzanne.
En nu de foto’s.
Bram en Franky hebben zich weer erg geamuseerd!
En hier is Franky met z’n mama:
Met z’n vader is er geen foto – dat is een blitzbezoek geweest, mailt Franky. Met de aandelen als finale verrassing!
Als je nog meer foto’s van het feestje wil zien, kijk dan op mijn fotopagina op Flickr
40 reacties
7 maart 2011 bij 09:23
Elise
Luc weet ook nog niet dat Franky homo is. Ik denk dat Franky best met Bram op Ibiza wil liggen. Maar daar zal Bram wel anders over denken.
Franky en Luc zijn nu partners, dus ze zullen samen moeten beslissen wanneer Franky en Bram wel of niet samen op vakantie kunnen. Maar Luc kan Franky toch moeilijk iets weigeren, dus dat zal wel goed komen.
7 maart 2011 bij 09:24
veerle
Heel fijn dat Franky een goede verjaardag heeft gehad maar toch vraag ik me even af of zoals al door iemand eens gezegd het wel zo een goed idee was die aandelen aan hem te geven. Ze zijn tenslotte toch van Bram en nu vindt die dat misschien nog ok maar vraag me toch af wat daar verder van gaat komen.
Zeker en vast heel fijn en moedig van Frank om toch naar zijn feestje te komen maar had hij nu eens niet wat langer kunnen blijven.
Benieuwd wat die twee (bram en Franky) nu gaan doen met het cadeau. Bedoel samen op reis.
7 maart 2011 bij 09:31
Ellie Vranken
juist opgemerkt, Veerle, de helft van die aandelen die Franky heeft gekregen zijn eigenlijk van Bram …
7 maart 2011 bij 09:37
veerle
ja en zoals Elise zegt Luc weet nog niet dat Franky homo is. Als hij dat weet verklaart het misschien ook waarom hij op reis wou met Bram.
Ik denk inderdaad dat ze wel snel op reis zullen vertrekken.
7 maart 2011 bij 09:42
veerle
Ja het gaat over 50% terwijl eigenlijk maar 25% van Franky is. Hij geeft zoals iemand al zei een cadeau van iemand anders. Ben het daar wel niet helemaal mee eens want de helft is toch nog altijd van hem.
7 maart 2011 bij 10:05
Christel
Inderdaad Veerle, ik vond dat ook. Al moet ik zeggen dat ik niet meer wist om hoeveel procent van de aandelen het nu ook alweer precies ging. Ik was wat dat betreft het spoor inmiddels een beetje bijster. 😉
Maar die 25% van Bram wordt dus zomaar eventjes cadeau gedaan door Frank, terwijl die niet van hem zijn… 😕
Ach ja, de eerste stap richting verzoening is gezet gelukkig! Hopelijk kunnen Bram en Franky dat met die aandelen onderling oplossen, zodat daar geen ruzie van komt achteraf… 🙂
7 maart 2011 bij 10:48
veerle
ja heb daar ook schrik van dat er ruzie van komt Christel en dan vind ik ook dat Frank het had kunnen voorkomen door maar 25% van de aandelen aan zijn zoon te geven en met de andere te wachten tot dat Bram ze wil. Maar begrijp nu heel goed zijn situatie begrijp me niet verkeerd; versta dat hij er nu gewoon vanaf wil.
Nog eens even iets anders aan al mijn medebloggers:
Ik ben hier voor de eerste keer en heb al jullie reacties gelezen over Franky zijn geaardheid. Moet zeggen dat jullie dat allemaal heel goed verwoorden.
Ik zelf ben helemaal niet tegen Homo’s of tegen mensen met een andere geaardheid. Sluit mij aan bij wat er toen gezegd is dat is een klein facet van die mensen hun leven voor de rest zijn ze gewoon zoals wij en hebben ze een vrij normaal leven.
Ikzelf vind Franky een jongen die een heel behulpzaam en lief karakter heeft en die ook zeer aangenaam is voor anderen. Hij heeft het ook altijd goed voor met anderen; soms wel te goed. Franky zal deze ‘weg ‘wel goed aflopen denk ik alleen hoop ik dat hij daar ook de steun in vindt van zijn vader. Het ging juist echt goed tussen die twee. Ik vind het enorm spijtig op dit moment dat door dit voorval ‘steekpartij’ er een kloof is ontstaan tussen vader en zoon.
Denk ook wel dat Frank ( nu hij toch zo veranderd is) zoals iemand al zei toch wel (uiteindelijk) klaar zal staan voor zijn zoon.
Ja Christel hoop dat dit inderdaad een stap is voor verzoening.
7 maart 2011 bij 10:53
suzanne
Ik denk wel dat, Franky kennende, hij wel een deel daarvan aan Bram zal geven. Tenslotte wou Bram die aandelen niet meer, maar als Franky hem 25% geeft, zal hij wel geen neen zeggen. Alle zoals ik Franky ken, een goede eerlijke jongen! 🙂
Ik heb een vermoeden dat die Dominique aan het stoken is, om zo haar dochter aan haar kant te krijgn. Het is toch altijd hetzelfde: kunnen die mannen nu eens niet eerlijk zijn: Peter moet toch eerlijk kunnen zeggen tegen Nina dat Femke in de problemen zit. Maar nu gebeurt alles weer achter de rug. Is dat een ziekte daar in het notariaat, want Tom kan daar ook wat van!!
Ik denk dat we spannende tijden tegemoet gaan! 😦
7 maart 2011 bij 11:06
Lander
Nu Franky 50% van de aandelen heeft, kan Luc hem toch niet zomaar tegenhouden om met Bram op avonturenvakantie te gaan?
Ik vind het al een goed begin dat Frank toch eventjes naar de verjaardag van zijn zoon is geweest. Voor Franky geeft dit toch al een goed gevoel en kan vrolijk zijn 18de verjaardag beginnen!
7 maart 2011 bij 11:14
veerle
Ja susanne ik denk dat het daar inderdaad nog spannend kan zijn in het notariaat. Als die Tom en Peter nu eens gewoon eerlijk zouden zijn zou inderdaad alles een beetje eenvoudiger zijn zowel voor Nina als voor Peggy maar blijkbaar lukt dit niet.
Zie Franky die aandelen van Bram inderdaad gewoon aan Bram geven; zou de beste oplossing zijn. Inderdaad Franky is een héél eerlijk en goede jongen ( probeert ook altijd goed te doen voor een ander); vind dat juist fijn aan hem. Dus die zal dat wel een keer doen en verwacht dan ook wel dat Bram ze gewoon zal aannemen wou Franky eigenlijk op het moment van de verzoening voor Frank was neergestoken doen niet. Of vergis ik me!
Die Dominique is inderdaad aan het stoken en als ik mij niet vergis is ze nu al voor de tweede keer iemand aan het bespioneren, afluisteren moet zeggen die kan er ook wel wat van; waarom vraagt ze dat dan niet gewoon. Dat achter de hand zijn van haar daar houd ik niet zo van.
Moet zeggen soms is ze ook wel eens goed; ze kan mensen eens op hun plaats zetten zoals met Frank toen; maar dan versta ik dit achterbakse gedoe niet. Waarom is dat dan nodig.
7 maart 2011 bij 11:42
Maarten
Volgens mij is Franky de enige die de 50% van de aandelen verdient. Bram zou er niets op tegen mogen hebben dat Franky ‘zijn’ 25% aandelen heeft, na alles wat Franky voor hem gedaan heeft. Franky heeft zijn hechte band met zijn vader opgeofferd voor Bram door te zeggen dat híj dat mes in Franks rug heeft gestoken. Dus ik vind het niet meer dan normaal dat Bram er niets op tegen heeft dat Franky nu de aandelen krijgt, al is het maar om Franky te bedanken voor wat hij gedaan heeft.
Ik vind het enorm jammer van Dominique. Ik had nog zo’n goede eerste indruk bij haar, maar ja, dit bewijst dat de eerste indruk niet altijd de juiste is… Maar nu weten we ten minste waar Nina haar karakter vandaan heeft 🙂
7 maart 2011 bij 11:50
Ellie Vranken
Inderdaad …
7 maart 2011 bij 12:44
Delphientj
Technisch gezien zijn waren die aandelen ook van Frank, want hij heeft ze gekocht met het geld van Bram en Simonne heeft die aandelen dan aan Bram gegeven, de rechtmatige eigenaar. Wanneer Bram dan die aandelen teruggaf, kun je dat zien als een handgift, waardoor er geen probleem meer bestaat omtrent die aandelen. Bram heeft gewoon zijn wil geuit dat Frank (en bijgevolg Franky) die aandelen zou krijgen:) Eigenlijk zijn er dus geen problemen als het over die aandelen gaat, wettelijk gezien klopt alles, moreel gezien is dat natuurlijk een andere zaak…
7 maart 2011 bij 12:49
Ellie Vranken
Interessante informatie, Delphientj, bedankt!
7 maart 2011 bij 12:51
Myrthe
leuke foto’s ook een leuke verrassing die zou ik ook wel willen ibiza is een toffe vakantie bestemming da ze hun maar eens goe gaan amuseren daar 😉
Tom heeft alles verteld aan peggy zou peggy dat ooit aanvaarden?
Achter haar rug regelt hij heel dat proces ik zou er ook niet mee kunnen lachen hij laat haar geen keuze he.
7 maart 2011 bij 13:22
Marijke
Het was vrijdag een interessante discussie over het proces van Tom, de meningen zijn gelijkgestemd, we denken niet dat het hem gaat lukken,
we hadden Tom en Marianne verstandiger en slimmer gedacht.
Ik denk niet dat Peggy hier mee akkoord gaat.
Fijn voor Franky dat zijn vader toch is afgekomen, al was het maar voor even. Ik hoop dat het een fijne reis voor hem gaat worden, samen met Bram.
Dat Bram Franky een T-shirt geeft met de tekst Bram is de Max wil toch ook wel wat zeggen vinden jullie niet?
7 maart 2011 bij 15:24
veerle
ja Marijke
Eigenlijk vind ik dat ook wel iets zeggen over Bram; ik denk nu ook wel niet dat we daarmee perse moeten gaan denken dat Bram ook iets voelt voor Franky tenslotte is hij toch echt op en top hetero. Alle zo lijkt het voor mij tenminste.
Maar toch blijft de vraag dan een beetje waarom iemand als vriend op zijn verjaardag dat t shirt geven.
Maar hoop inderdaad dat ze samen een fijne reis gaan hebben.
Tom doet er volgens mij compleet verkeerd aan om naar de rechtbank te stappen. Peggy zal het daar helemaal niet mee eens zijn; waar is hij eigenlijk toch mee bezig. Hij gaat iedereen tegen hem in het harnas jagen en dan zeker in de eerste plaats denk ik Peggy.
Wat ik me ook afvraag is of Franky wel zelf weet dat zijn moeder die aandelen aan Bram heeft willen geven. Anders denk ik dat hij daar toch maar via via beter snel achter komt; om later moeilijkheden of eventuele verwijten te kunnen voorkomen. Weet er iemand dit toevallig en wou Simonne alle aandelen geven of enkel maar zijn 25%. Ik denk dat dit toch ook wel eens belangrijke informatie kan zijn die Franky moet weten nu hij de aandelen heeft. Bedoel maar er is wel heel wat vertelt en gebeurt rond die aandelen toen hij vast zat. Weet hij daarvan? ( hij zat tenslotte ook voor niets vast)
Hoop maar dat Bram hem met rust laat. Als ik me niet vergis gaat het tussen Bram en Franky’s vader ook beter. Lees hier van iemand dat Franky de aandelen zo al verdient omdat hij voor Bram veel over heeft gehad door te zeggen dat hij dat mes in zijn vaders rug heeft gestoken. Begrijp me niet verkeerd Maarten versta deze reactie heel goed en kan er mij ook deels in vinden maar zou het dan ook niet kunnen dat Bram ze niet meer zal aanvaarden om dan zo zelf beter te staan bij Simonne en Frank; de ouders van Franky. Jullie moeten toch toegeven dat dit niet onmogelijk is omdat hij dat na de dood van zijn vader en toen Simonne hem in huis heeft genomen als eens gedaan heeft. Hij heeft al eens geprobeerd om ouders en kind wat verder uit mekaar te drijven; wat hem toen bijna gelukt was. Hij vond toen toch dat Simonne,Frank en Franky wat te gehecht waren aan elkaar; volgens mij was dit meer dan alleen een reactie op de dood van zijn vader en het alleen zijn.
Vlak voor de steekpartij de avond van Brams 18de verjaardag heeft Frank toch nog zo iets gezegd toen hij alleen was met Franky en Franky terug ging naar Bram; weet niet of jullie weten waarover ik het heb. Frank heeft het toch ook gezegd tegen Bram bij de mislukte verzoening.
Later toen Bram uitleg kwam geven toen Franky vast zat was Frank omdat hij dacht dat Franky het gedaan heeft milder voor Bram en Simonne ook. Ze vinden dat Bram het goed doet; hij heeft tenminste volgens hen niet gestoken.
Frank heeft zich toen verontschuldigd bij Bram voor die verwijten maar ik denk dat Frank er nog altijd zo over denkt. Heeft hij daarom misschien gezwegen want hij benijd die familie toch wel.
Ik wil maar zeggen het is me al opgevallen dat hij dat tegen Franky soms ook een beetje gebruikt of daar toch zelf van profiteert.
Hij benijd Franky daar toch vaak om; dus ik vind dat Franky daar mee serieus
moet opletten met zijn vriend want ik denk soms echt dat hij bepaalde dingen niet doet om Franky te helpen of te steunen maar omdat die ‘arme Franky ‘zijn ouders dan veel begrip en steun geven aan hem; Franky moet echt gaan door hebben dat hij dit doet; straks vinden ze Bram nog beter dan hun eigen zoon.
Wat de ouders toch ook niet wensen denk ik.
In ieder geval ik vind dat hij zo al het recht heeft om dat te weten.
7 maart 2011 bij 15:28
veerle
sorry, allemaal voor lange tekst zal het voortaan proberen wat korter samen te vatten; te verwoorden maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.
7 maart 2011 bij 15:38
Ellie Vranken
Hey Veerle, zulke lange lappen tekst zijn erg vermoeiend om te lezen, en daarom graag in de toekomst wat beknopter – bedankt
En de schooljuf in mij kan het niet laten, ook al heb ik krokusvakantie:
“hij benijdt” is met dt.
“er is heel wat verteld en gebeurd rond die aandelen”: is verteld en is gebeurd met d 😉
7 maart 2011 bij 16:20
suzanne
@Veerle: nu we toch bezig zijn: mijn naam is Suzanne met een Z. 😉
Weet je je moet je niet te veel vragen stellen, gewoon genieten van wat er gebeurt!
Maar je neemt het wel ernstig en dat vind ik tof. 😉
7 maart 2011 bij 16:29
veerle
ja ok zal er op letten ellie
Heel kort samengevat ik denk dat Bram serieus denkt aan zichzelf in deze vriendschap; en niet zozeer aan zijn vriend Franky. Denk echt wel dat hij vader en zoon ook terug samen brengt uit enig eigen belang (men krijgt nu toch allemaal door deze leugen en door wat hij zo allemaal doet ‘voor’? Franky een beter idee van Bram); of ben ik dan echt de enige met dat idee.
Hij profiteert er serieus van…….sorry voor degenen die het niet eens zijn.
7 maart 2011 bij 16:58
Anton Bogaarts
Omdat Franky nu met ’n man heeft geëxperimenteerd,wil niet persé zeggen dat hij homo is.Bram is dan wel tegen homo’s ,maar wie weet is dat ook maar een houding.Je weet nooit wat er uit die vriendschap tussen Franky en Bram nog groeit.
Ik ben benieuwd,maar alles kan.
7 maart 2011 bij 17:36
veerle
Sorry Anton
Maar ik ben net zoals velen hier nu wel écht héél zeker dat Franky homo is.
Ik vind zoals anderen dat we dat nu wel kunnen zeggen.
Nogmaals daar is niks mis mee en Franky is ’n aangename homo; er zullen ook wel andere zijn.
Wat betreft hun vriendschap heb je wel gelijk kan nog alle mogelijke kanten; misschien is Bram zijn houding ten aanzien van homo’s maar facade inderdaad.
7 maart 2011 bij 17:55
Marijke
@ Hey Veerle, ik had eerst ook van die ellenlange verhalen, omdat ik ook de voorgeschiedenis niet weet, ben pas een paar maanden in Thuisdorp.
Wordt vanzelf beter, toch Ellie? ;).
Dat wat jij nu over Bram schetst was in mijn hoofd niet opgekomen eerlijk gezegd, volgens mij is hij juist wel een heel goede vriend van Franky, hij wilde toch zelf de waarheid vertellen over die steek in de rug?
7 maart 2011 bij 18:26
veerle
@Marijke
Ik volg het al sinds 1997 dus weet er wel héél wat van dus dat was niet het probleem probeerde gewoon even mijn idee van de vriendschap tussen Bram en Franky te schetsen en te verwoorden.
Bram wou inderdaad de waarheid vertellen over die steek in de rug maar voor mij blijft het toch aanvoelen of er iets niet kopt; naar mijn gevoel heeft en ondervind hij hij soms meer voordelen aan de vriendschap dan Franky. Kan ook maar een idee zijn; Is misschien om dat Franky zo’n goede, behulpzame en eerlijke jongen is.
Ik blijf toch met het idee zitten dat hij jaloers is op Franky en mijn idee niet zo gek is; sorry Marijke
7 maart 2011 bij 18:45
Marijke
@ Veerle,
Ik bedoelde niet dat jij er niet veel vanaf weet, kwam zeker door het woordje “ook”.
Nou, als jij het vanaf 1997 volgt weet je er zeker veel van af.
Bij mij is het nog veel nazoek- en giswerk.
Misschien heb je gelijk met Bram, ik vind Franky ook een ontzettend goede en lieve jongen en Bram eerlijk gezegd nogal een branie.
7 maart 2011 bij 19:16
Gertie
Ik geloof wél in de goede bedoelingen van Bram. Volgens mij is hij helemaal niet van plan zich tussen Franky en zijn ouders te wurmen.
Hij heeft het goed voor met Franky, al geloof ik niet dat hij gevoelensgewijs op dezelfde golflengte zit als hij…
7 maart 2011 bij 19:48
Anton
Voorspellen kun je nooit over homo’s en lesbiënnes.
Kijk naar dokter Ann. Eerst getrouwd.
En Sandrien. Ook duidelijk hetro.
Kapper Yves lag er duidelijk bovenop.En die was van twee kanten.
Vanaf het begin heb ik thuis gevolgd.Hoelang is dat al ?
Een aflevering heb ik gemist,toen ik mijn recorder verkeerd had geprogrammeerd. 🙂
7 maart 2011 bij 19:53
Marijke
@ Anton, jij bent anders wel een expert, begonnen in 1995, meer dan 15 jaar dus.
@ Ellie, wat een leuke foto bovenin, echt voorjaar! :-D.
7 maart 2011 bij 20:54
Anton
Heel mooi de verzoening vanavond tusen Vader en Zoon.
PRACHTIG EN ONTROEREND.
Ja Veerle.vanaf 1995. Jeetje ,wat een tijd.
Wat was ik toen nog jong. 🙂
7 maart 2011 bij 20:59
Marijke
@ Anton, ja, ik vond de omhelzing tussen Frank en Franky ook heel ontroerend, ik moest er zelf van huilen eerlijk gezegd.
Vanaf 1995 al, wat heb ik dan veel gemist. 😦
@ Veerle, we spreken hier niet over acteurs of over verhaallijnen, alles is echt hier. Ellie woont op de Dreef, dit zijn haar buren. ;).
7 maart 2011 bij 21:09
veerle
Dominique vind ik nu toch een echte stook maar Nina zegt wel dat ze haar moeder niet vertrouwt en de vermoedens van haar moeder niet apprecieert. Toch denk ik dat ze er stilaan ook zo over begint te denken maar dit gewoon nog niet wenst toe te geven aan haar moeder.
Die Tom is slecht bezig beseft die dat dan verdorie niet; hij jaagt nu Rosa al tegen hem in moet hij nu toch door hebben; vind dat Rosa wel gelijk heeft met wat ze hem vertelt hij houdt compleet geen rekening met Peggy.
Heb de indruk of het er precies niet meer toe doet of Peggy er is of niet.
Maar Luc daarentegen geeft hem wel gelijk. Versta dat niet; anders zou ik daar ook begrip voor kunnen opbrengen maar nu zouden ze toch eerst aan Peggy moeten denken.
Ik vind het echt héél moedig van Franky dat hij naar zijn vader is gegaan om deze te bedanken voor die aandelen. Ze spreken dan toch al terug een beetje tegen elkaar en dan fijn van Franky dat hij zijn vader de hand reikt en moedig en fijn van Frank dat hij deze aanneemt.
Wat me ook echt ontroerd heeft is dat Frank nadat zijn zoon zo voorzichtig aandrong en bleef wachten hem toch eens goed heeft vast gepakt. Dit heeft beide deugd gedaan.
Weer een stap dichter in de verzoening tussen vader en zoon. Alhoewel ik hoop dat wanneer de waarheid uitkomt Frank zich niet bedrogen of voor de zot gaat gehouden gaat voelen door Franky (denkt dat alles wat nu gebeurt toch maar komedie is); dan gaat het slechter gaan tussen hen beide. Vond het zelf echt ontroerend om naar te kijken.
Dit heeft mij nu echt geraakt; echt iets gedaan……..
Ben er het dan ook al een tijd het hart van in; en nog……..dat die relatie tussen vader en zoon niet meer was zoals vroeger. ( vier handen op 1 buik om het zo maar te zeggen); hoop echt voor FRANK en FRANKY dat zo terug zal zijn.
7 maart 2011 bij 21:22
Ellie Vranken
Beste Veerle, ook ik moet je even wijzen op de regels van deze blog. We hebben het hier over mijn buren, niet over de “televisie” of hoeveel jaar je al “kijkt”.
En zeker niet over hoeveel je “zeker weet” over “de toekomst”. Die dingen worden toch verwijderd.
Nog iets: dit is een blog, geen chatsite.
Het is niet meer leuk als je drie keer na elkaar hetzelfde zegt. Hou je aan de regels asjeblief. Met dank!
7 maart 2011 bij 21:23
veerle
@marijke en Ellie
Sorry voor de verkeerde woordkeuze; of misschien beter voor het gebruik van die woorden. Weet ik dan ook weer BEDANKT
7 maart 2011 bij 21:38
Marijke
@ Veerle, nog even een tip:
Gebruik hier en daar een witregel als je over een ander onderwerp begint, dat leest veel prettiger!
Wat ik dus niet begrijp is dat iedereen altijd zo vol van Peggy is, hoe het met haar gaat enz. Ik ben zelf niet zo dol op haar, ze heeft de man van een ander afgepakt, heeft de bruiloft verpest van Geert en Marianne (1e keer). Ze wilde eerst abortus laten plegen, heeft toen Ann gevraagd of die de moeder van haar kindje wilde worden, was daar ook heel blij om.
Later heeft ze toch geprobeerd via een rechtszaak om Sandrine weer terug te krijgen en dan vindt ze het nu gek dat Tom een rechtzaak wil aanspannen voor Robin!
Niet dat ik het daar mee eens ben hoor, ik vind het zelfs tamelijk onverstandig.
Net als Marianne vind ik dat er te veel rekening gehouden wordt met Peggy, doet zij dat ook met anderen? Ik heb er nog niet veel van gezien.
Nu zal ik wel een lading over me heen krijgen ben ik bang. ;(
7 maart 2011 bij 22:34
jejo
Ja Marijke ik ben het eens met u over Peggy , nu heeft ze wel spijt dat ze Sandrine afgestaan heeft .
7 maart 2011 bij 23:26
Joke
@ Marijke: dat van die witregel is goed advies!
Verder KORTE zinnen – hoe minder bijzinnen hoe beter, want als je die gaat gebruiken wordt je verhaal langzaam onleesbaar, omdat eh je begrijpt wel wat ik bedoel…….
7 maart 2011 bij 23:29
Marijke
@ Jejo, bedankt voor de steun wat betreft Peggy.
@Joke, ja, ik begrijp wat u bedoelt. Ik had in het begin ook hele verhalen!
Probeer nu korter te zijn, wat wel heel moeilijk voor me is. 😦
7 maart 2011 bij 23:48
Joke
@Marijke,
Allereerst sorry dat ik me zo onduidelijk heb uitgedrukt. Mijn opmerking over korte zinnen was bedoeld als aanvullend advies voor Veerle.
Een vraagje – wil je “je” tegen me zeggen? Ik ben geen u-persoon.
8 maart 2011 bij 00:19
Marijke
@ Joke, ja, ik begreep dat dit een aanvullend advies was voor Veerle, ik had alleen die opmerking gemaakt om aan te geven dat ik in het begin ook veel te lange zinnen en verhalen schreef.
Ik heb “u” gezegd, omdat ik dacht dat het in België gewoon was, ik hoor namelijk de buren van Ellie ook u tegen elkaar zeggen, vandaar.
Maar ik zal tegen jou je zeggen, Joke. 😉