Eindelijk, eindelijk is Femke terug. We hebben er hier zolang om geroepen … ik heb de commentaren van september en oktober nog ‘ns nagelezen. Rolf, Catherine, Elise, Myrthe, Mieke en zovele anderen, jullie vroegen het toen al unaniem: FEMKE, KOM TERUG, WE MISSEN JE.  Nu is het zover…. en ik ben één van de eersten die met haar kunnen praten heeft!

logo radio2

Nu blijf ik zitten met een dubbel gevoel: enerzijds ben ik heel blij dat ze okee is, maar anderzijds vond ik dat ze nogal afstandelijk deed. Maar misschien was dat maar een indruk. En waar zou ze toch gezeten hebben? “Overal en nergens”, vager kan haast niet.

Eindelijk is ze terug

Eén ding wou ze absoluut duidelijk maken: ze is teruggekomen voor haar moeder, en zeker niet voor Peter.  Ik heb wijselijk mijn mond gehouden over Nina … Zou Xopotl het bij het juiste eind hebben gehad toen hij zei:

het lijkt mij dat zij ook Peter al (lang?) vergeten is

En ook Christel dacht in die richting:

als Femke Peter terug wil tenminste, want dat valt nog maar te bezien

Judith had daar trouwens een uitgesproken mening over:

Ik vind dat Femke, door haar reactie, Peter meer in de steek gelaten heeft dan omgekeerd

Intussen zijn Nina en Peter dus verloofd … Die foto’s van de receptie! Ik had aan Yvette gevraagd om er voor mij een paar te maken, want Jenny had het veel te druk, zei ze, maar kijk nu naar het resultaat!!! Hier is het jonge paar:

de prille verloofden

Dit is Leo met z’n kleindochter:

Nina met haar opa

En hier staat Jenny op met Rosa:

Jenny en Rosa

Is dat nu toevallig?? Er is maar één foto gelukt, en dat is deze:

de enige gelukte foto ..

En dat is de enige foto die Yvette niet zelf heeft gemaakt!
Dit is toch geen geen toeval meer! Ik heb zo een vermoeden dat Yvette het niet eens is met die verloving!! En een mooie foto nemen van Jenny, was duidelijk ook geen optie 🙂

En hoe moet het nu verder met dat jonge koppel? Suzanne, jij zei hier ooit:

Als Femke ooit nog terugkomt gaan de poppen zeker aan het dansen

Benieuwd of je gelijk krijgt ….

Met al deze commotie, zou ik bijna nog vergeten dat er nog iemand thuisgekomen is vorige vrijdag: Franky. Wanneer zou de waarheid nu aan het licht komen? Dit is wat Dennis voorstelde:

Als Franky uit die instelling is, kan Bram nog altijd met hem afspreken of ze het al dan niet zullen vertellen aan Frank en Simonne. Als Franky erbij is terwijl Bram het vertelt, dan kan Franky tenminste zeggen waarom dat hij de schuld op zich heeft genomen en alsdan beletten dat zijn ouders het tegen de politie zouden vertellen waardoor uiteindelijk Bram vrij kan zijn van een schuldgevoel enerzijds en anderzijds Frank en Simonne toch de waarheid kennen.

Ik ben snel een foto gaan maken aan de overkant. Een echt gelukkige hereniging zag het er niet uit:

Franky is weer thuis

En vandaag is het z’n eerste werkdag bij Sanitechniek. Hoe zou die verlopen? Misschien proberen om na schooltijd daar nog een paar foto’s te gaan nemen …

