Frank ligt nog altijd in de coma. En Franky moet voor de jeugdrechter verschijnen. Ik heb het nagevraagd: de kans is groot dat hij in een gesloten jeugdinstelling voor delinquenten wordt geplaatst, bij andere jonge boefjes. Vroeger noemden ze dat “het verbeteringsgesticht”. Omdat hij minderjarig is, komt hij er misschien met een paar maanden van af.  Maar dan moet Frank er wel doorkomen, want anders is Franky een moordenaar! Suzanne heeft dat hier gisteren ook opgemerkt.

En nu ben ik bang dat Marleen gelijk krijgt:

Als je boven de 16 bent kan de jeugdrechter je ‘uit handen geven’ en kan je toch nog naar de gewone rechtbank worden gestuurd. En dan kan je dezelfde straffen krijgen als een volwassene.

In dat geval is Franky’s zelfopoffering voor niks geweest!

Bram is in elk geval weer op vrije voeten. Ik heb hem gisteren zien binnenwandelen bij Sanitechniek. Als hij beschuldigd was geweest, dan had hij een assisenproces gekregen, want hij is 18.

Ik blijf met veel vragen zitten, vooral na  jullie reacties. Xopotl heeft absoluut geen begrip voor Franky. Maar Myrthe zei:

ik begrijp wel waarom hij dat doet misschien uit liefde ik weet het niet hij offert zich zelf helemaal op om bram te beschermen

En Tom, Elise, Paul, Gerty en Dennis zijn er helemaal van overtuigd dat Franky uit liefde heeft gehandeld.

Joris en Eva bekijken het vanuit het standpunt van Bram:

Maar als ik Bram was zou ik niet met de gedachte kunnen leven dat er iemand in de gevangenis zit voor iets wat ik gedaan heb. (Eva)

Ik denk dat hij liever in de bak zou willen zitten dan dat Franky voor zijn daad moet boeten (Joris)

En mijn buren zijn zwaar aangeslagen. Nancy is zowat de enige die het niet aan haar hart laat komen. Haar doelwit is en blijft: Nina!

logo radio2

Nancy en geld … Gelukkig kan ze niet bij de spaarpot die Femke destijds opzij heeft gezet voor Britney. Anders zou er van dat geld ook niet veel overblijven…

Ik kon me echt niet bedwingen, en ik ben na dit gesprek nog even langs de taxi-dispatch gegaan met m’n fototoestel. En daar zat ze!

de nieuwe werkneemster van Taxi Ter Smissen;-)

En nu ga ik samen met jullie duimen dat Frank uit z’n coma ontwaakt! Waarom duurt dat zo lang?? En: hoe zal hij ontwaken?

