Het ergste van het ergste is gebeurd. Youri heeft Jelena vermoord. Koudweg neergeschoten. Vierentwintig, en in de bloei van haar leven.
We kunnen hier nauwelijks bevatten dat ze er niet meer is. Zoveel dromen, van liefde, een nieuw leven in Mexico, zonder bedreiging van mensenhandelaars of pooiers … het heeft niet mogen zijn.
Als eerbetoon publiceer ik een foto van op haar trouwdag – wellicht de mooiste dag uit haar korte leven:

in memoriam Jelena

Maar Rosa en Waldek, hoe maken die het? Luc heeft het me verteld, in de gang van het politiebureau:

logo radio2

Zo heb ik Luc nog niet veel meegemaakt, zo emotioneel … alleen als hij over z’n zoontje Lowieke spreekt. Maar dat doet hij heel weinig.

Gelukkig dat Rosa en Waldek ongedeerd zijn … maar de verslagenheid is groot.

Maar het leven is hard. De enen rouwen om hun geliefde, de anderen zijn smoorverliefd … Kijk wie ik vrijdag heb betrapt op het terrasje van de Noorderzon!

zonder commentaar ...

Toen ze de flits hoorden, keken ze op, maar ze vonden het okee dat ik de foto aan jullie zou tonen.

Oeps!

En even later zaten ze te stralen in de leeshoek:

"Ja, we zijn verliefd!"

… tot Bram binnenkwam, en er bijna een haantjesgevecht ontstond. Peggy heeft gelukkig op tijd ingegrepen. Maar hoe dat nu verder moet tussen die twee collega’s-rivalen?

