Bedankt voor jullie medeleven, het heeft me vannacht deugd gedaan toen ik thuiskwam.  Zo was ik toch niet helemaal alleen….

Want persoonlijk was het een rotavond voor mij. Om halftwaalf zat ik daar nog aan de toog –  zonder nieuws. H. is niet komen opdagen in Ter Smissen. Mannen … En Luc zat mij dan nog een beetje uit te lachen ook. Alleen Jenny had met mij te doen, en ik heb haar in vertrouwen genomen. Voor zover het nodig was, want Jenny heeft haar ogen niet in haar zak. Zij heeft me hetzelfde gezegd als wat jullie hier in oktober al schreven – ik ben het gaan teruglezen:

Ik zou niet willen dat hij jou “gebruikt”

zei Catherine, en Paul:

anders heeft hij jou voor de zot gehouden Ellie

En gisteren nog zoveel andere waarschuwingen… Ik had beter meteen naar jullie geluisterd. Bijvoorbeeld naar Mieke en Myrthe, dan had ik daar niet zo alleen gezeten. Of naar Lien

Ik voel me lusteloos vandaag, ook al is het een vrije dag. Wapenstilstand. En zeggen dat ik gehoopt had om vandaag de hele dag met hem door te brengen. Hoe naief kan een vrouw zijn? En nog kon ik het niet laten:  ik ben vanmorgen al  terug  naar Ter Smissen gewandeld, misschien toch? Maar nee – natuurlijk niet. Jenny zat met Waldek te praten. Van een wapenstilstand met Rosa is er blijkbaar geen sprake!

logo radio2

